duminică, 23 august 2009

67. Pretul corect

Un film de pe AXN se termina astazi cam asa:
"Pana la urma, am sa stapaneasc aceasta planeta (Pamantul). Trebuie doar sa ii cumpar pe toti." In fundal se vedea o gramada mare de lingouri de aur.

Ce pret are un om ?
100 euro o fata de pe centura.
1 milion un fotbalist bun (sa zicem :P )
Fiecare are un pret. Mai mare sau mai mic.

De multe ori nu se vede. "X sau Y nu pot fi cumparati (X, Y fiind mama, tata, cumnatul, prietenul, politicianul pe care l-a votat acum 3 zile). Eu nu pot fi cumparat/a" - aud deja comentariile celor care o sa ajunga pe aici vreodata.

"Eu, nu, niciodata....." este raspunsul tuturor celor care sunt intrebati direct: "Care este pretul tau ?" Sigur ? Pentru ca nu numai cu bani pot fi cumparati oamenii.

Oamenii se cumpara
Cu bani
Cu glorie
Cu functii
Cu mangaieri pe crestet
Cu decoratii
Cu diplome
Cu premii
Cu scaune de parlamentar, director sau portar (de, unii au pret mai mic)
Cu o mana de orez sau o pereche de bascheti chinezesti.....

Pentru ei, sau pentru cei din jur pentru ca plata de multe ori se face abordand pe cei din jur; nu ati sesizat asta ?

Stiu, intrebarea fireasca este: "Si pretul tau care este Darael ?" "Fara numar, fara numar" spun eu fara nici o ezitare in glas :D

5 comentarii:

  1. Eu zic ca mai intelept ar fi sa traim savurand viata, fara a analiza modul in care o facem. Daca noua ne e mai bine cumparati, fie! Instinctiv ne vom lasa, da, cumparati fie si doar de iubire, si poate e o iluzie ca asta ne face fericiti, dar si iluziile produc fericirea noastra umila pentru altii...
    Pretul meu deci se afla prin zona zambetelor, a inimilor deschise, a cuvintelor frumoase, a sinceritatii unor suflete care nu se doresc a fi cumparatori.

    RăspundețiȘtergere
  2. zambete si imbratisari fara numar pentru tine...

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Dilimache - te vinzi ieftin ;)

    @ Ajnanina - asta e deja mituire in vazul lumii :D

    RăspundețiȘtergere
  4. da...
    ca altfel n-are haz...
    si in afara vazului lumii, ar fi si in afara drumului...

    RăspundețiȘtergere
  5. Au, Darael, cum adica, tu vrei sa ne luam la bataie, pai nu pricepui, daca nu ne vindem iluziile contra unor iubiri adevarate manifestate prin zambete/cuvinte/sinceritati - atunci cum ajungem sa putem fi fericiti? Eu cred in fericirea individuala, dar mi se pare mult mai tangibila fericirea in doi, in tri, in sapte... omul e un animal social, ferice de tine daca poti fi fericit independent de ceilalti, eu una nu reusesc... plecaciuni, spiridus!

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.