duminică, 30 august 2009

100. Clipe in Parcul Rozelor

Am cautat astazi pe net sa va recomand ceva poze de la spectacolul de aseara din Parcul Rozelor, Timisoara. Daca nu am aparat foto, trebuie sa caut, ce sa fac ? Uite asa din site in site, am descoperit ca nimeni nu a avut rabdarea sa faca o cronica a spectacolului, sa spuna doua cuvinte despre interpreti, sa aminteasca numele celor de pe scena.

Am zambit amar vazand cum sunt prezentate actiunile culturale, in trei randuri stas, fara nici o personalizare, fara nici o informatie suplimentara in afara titlului si a autorului. Doar la stirile Pro online am vazut un interviu cu Directorul Operei si 2-3 intrebari pentru spectatori.

Ce sa mai spun cand am vazut intr-un ziar local preocuparea lor pentru micii si berea de la intrarea in Parcul Rozelor ? Sigur, omul s-a vazut pus intr-o situatie ingrata; sa scrie despre ceva neobisnuit, despre un spectacol clasic. Cam greu. Mai usor sa spui ca lumea a venit acolo pentru mici si bere.

Hai sa va spun eu cate ceva.
In fata stateau copii pe jos pe beton doar sa vada ceva. Pe laterale, langa orchestra, gardienii s-au luptat toata seara cu ingerasi ce doreau sa navaleasca pana pe scena.

In marginea primului rand, o fata in carucior tinea de mana prietenul; era prima data cand era la opera.

Cine se uita spre spectatori, vedea oameni fredonand si ei. Batrani si tineri, unul langa altul. Chipuri destinse, zambete de multumire, palme aplaudand cand era un moment mai frumos. Glasuri care strigau "bravo" ca apreciere.

Undeva, intr-o margine, un grup de tigani imbracati de sarbatoare, ziceau din cand in cand: "Ce bine suna. E misto ! Maine seara mai venim ? Trebuie sa venim si maine"

Nu o sa gasiti nimic din toate acestea in ziare. Asa ca eu intreb asa, retoric: Unde fac acesti reporteri scoala ? La Spiru Haret studii la distanta ?

E grea meseria de reporter de teren, dar asta nu va scuza incompetenta, delasarea si lucrul de mantuiala !

11 comentarii:

  1. Stiu, dar nu e o scuza. Sigur nu o sa scrie nimic in plus pana maine.

    Dar daca era un atac la o banca, o idiotenie a unui politician, o curva sa ne arate ce are..... sa vezi articole.

    Daca asa ar fi fost la un ziar al meu, luni baietii isi cautau de lucru.

    RăspundețiȘtergere
  2. :)))
    stiu cum e, am avut candva un prieten ziarist...
    detestam profesia si inainte...

    RăspundețiȘtergere
  3. off-topic
    da sarbatorit nr. 1001
    desi 42 a fost de doo ori...
    soiscrie august - 91 postari... ai mai sters probabil ceva...
    ma rog, cifrele in sine nu-s importante, da-s bune cand dau ocazii de ganduri des-cifrate...

    beau o gura de sampanie pentru cuvintele tale...
    (si mai iau o lingurita de inghetata de vanilia cu mure. tot cu gandu la tine)

    RăspundețiȘtergere
  4. pardon, 100...
    nu stiu cum mi-a iesit 1001, nu amanam sarbatorirea pana atunci... si nu bausem inainte...

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Ajnanina - multumesc.

    In realitate sunt 102 postari, 1 din vechiul blog Frunze pe lac si 101 scrise in Pasarea Phoenix. Numerotarea e asa cum trebuie sa fie. Povestile fiind din lumea povestilor, au amandoua numarul 42. Asa am vrut eu, sa fie o legatura intre ele. Iar contorizarea e explicabila: nu s-au contorizat primele postari 01-09. O scapare de programare, sigur.

    Si spui ca ai avut contact cu lumea ziaristilor ?
    Crancena lume. Poate doar in lumea politicienilor si a preotilor (de toate credintele) mai vezi atata incrancenare si atata lupta desarta.

    RăspundețiȘtergere
  6. nu cu toata lumea, unul...
    da vedeam pe el amprenta lumii aleia. care lui i se parea normala.

    bun, sa lasam asta, iti transmit mental in urmatoarele 5 minute gustul de sampanie...

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Ajnanina - pregatesc cupa de cristal mintenas.

    RăspundețiȘtergere
  8. http://www.glitter-graphics.com/graphics/247345

    RăspundețiȘtergere
  9. nu mai mult de un pahar Dara, ca dupa aia cine stie cine mai incepe sa cante prin casa pe la tine ! :)))

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Un boboc - am sa abordez sampania cu un piscot sa-i tai taria, asa ca nu o sa fie nici un pericol pentru urechile vecinilor.

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.