joi, 17 septembrie 2009

149. Miracolul romanesc

Amandoi mergeau in sens opus, carand dupa ei sacosele pline. Dimineata a fost darnica cu amandoi.

S-au intalnit langa o pubela de gunoi si au inceput sa discute ca doi prieteni vechi. Ea era mai vorbareata, dar el nu parea intimidat. Se sprijinise de propria sacosa incarcata cu "bunatati" culese de prin gunoaie si fuma un chistoc de tigara cules de pe jos.

Cand am trecut pe langa ei, am auzit cum discutau despre carti. Da, cei doi cautatori prin gunoaie discutau despre carti.

"Cand gasesti o carte DE CITIT, sa treci pe la mine. Asta micu a invatat sa citeasca si toata ziua vrea carti noi. A terminat tot ce am avut in biblioteca si mai vrea... Da vezi, sa fie DE CITIT. Nu-i plac astea cu poze..."

Un copil cu parinti ce cauta in gunoaie VREA SA CITEASCA !!!
Sa mai spuna cineva ca Romania nu e plina de miracole !

8 comentarii:

  1. Am avut o colega de etnie rroma, nimeni nu credea ca ar avea vre-un talent la vre-o materie, mai ales ca venea la scoala deoarece invatamintul era obligatoriu. Ea a raspuns in locul meu ca 4*4=16, eu inca nu stiam. Cind dorea sa invete, fata aia era mai ‘tare’ ca noi, avea caiete mai ordonate..etc. Daca invata, o facea din placere, nimeni n-o obiga.

    Catalina

    RăspundețiȘtergere
  2. oamenii sunt un miracol, Darael, dar asta tu o stii deja...

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Catalina - in fata Vietii nu exista tigani, chinezi, negri, albi, indieni, romani. Exista doar oameni si neoameni. Din pacate, egalitatea e doar declarata, nu e traita. Si la noi si aiurea. Putine sunt societatile umane unde egalitatea e reala.

    @ Dilimache - asa ziceam si eu

    @ Lolitta - cam asa. Si, ca sa faca in ciuda tuturor snobilor si indoctrinatilor, Viata face sa apara oameni acolo unde nu i-ar cauta nimeni.

    Ma intreb daca nu cumva Viata ii protejeaza de taNpiti.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tanpitii nu cere mult de la vyatza, deaia l-i se pare ca primeste moolt :-))
    Eu nu cred ca cineva e protejatul vietii, dar depinde mult prin ce fereastra isi alege fiecare sa priveasca. Hai ca prea multa teorie strica, imbratisari tuturor.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ DiliMache - o sa ne obisnuiesti cu imbratisarile si o sa le asteptam in fiecare zi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Neata, atunci am trecut sa va imbratisez dar grija mare, azi vreau si eu una maaare.... "si ce daca?" ar zice destinul :-)))

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Dilimache - Universul a auzit asa ca o sa te imbratisaaaaammmmmm ;)

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.