sâmbătă, 31 octombrie 2009

194. Sarbatoarea Toamnei

Pe vremuri de demult uitata, atunci cand oamenii erau mai deschisi la semnele Lumii si ale Vietii, in aceasta perioada se sarbatorea Toamna. Nu "sarbatorile toamnei" asa cum le stim noi, cu bucate si roade bogate, cu carnati si porumb si struguri... cu must si vin, nu, nu asa.

Era sarbatorita Toamna ca Trecere intre Viata si Adormire !
Iar oamenii acelor vremuri multumeau Vietii prin cantec si dans, prin bucuria de a fi, prin imbratisarea celor din jur.

In acea zi de Sarbatoare - Adevarata Sarbatoare, Reala Traire a clipei - oamenii multumeau tuturor Sufletelor care le-au fost alaturi in acel an, Suflete vazute sau nevazute, Suflete care le-au daruit bucuria si sustinerea lor.... Suflete ale apelor, ale muntilor, ale florilor si animalelor.... dar si Sufletelor oamenilor care au trecut Dincolo, Adormind. Oameni vazuti ca Stramosi ai tuturor, nu numai ai familiei lor....

Aceasta era Sarbatoarea Toamnei !

Iar astazi cum este ? Astazi este Halloween. O zi caracterizata de celebrul "Pacaleala sau dulciuri ?", cu personaje de groaza, cu horror, cu vrajitoare, vampiri si diavoli..... oooo, ce departe e Halloweenul de Sarbatoarea Toamnei :(

Cu permisiunea tuturor, am sa las Halloweenul altora.
Eu am sa sarbatoresc dupa vechiul stil, in bucurie si onoare pentru toate Sufletele Lumii. Cine doreste sa faca acelasi lucru, poate sa vina cu mine in mijlocul padurii. Avem mere galbene si dovleac copt, si nuci cu miere de albine, si paine proaspata, si lapte de capra si ciuperci de padure prajite’n jar....

Intru Pace multumesc tuturor Sufletelor acestei Lumi !

13 comentarii:

  1. am tot vrut sa spun ceva dar am sters cuvintele cu ciuda de vreo trei ori. A simti sa-i multumesti vietii este conditia primordiala a sarbatoririi toamnei. Cine simte sufletul tuturor obiectelor si fiintelor din jur - doar acela isi poate umple inima de lumina si iubire pentru a o darui cu adevarat toamnei, vietii, lumii.
    Eu acum as da orice sa fiu in acea padure cu voi. Dar poate voi fi prin vis, la noapte, si imi voi umple narile de mirosul pamantului si al trunchiurilor umede, de frumusete..
    Halloweenul? Sper sa nu-i acapareze pe cei mici... nu am inteles niciodata ce cauta craniile cu ochii sticlind in sarbatoarea asta si de ce trbuie sa existe groaza in toamna. Noroc ca va veni thanksgivingul, dar nici aici nu am inteles de ce trebuie sacrificat un suflet de.. curcan..

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc si eu celor ce au vegheat si mai vegheaza asupra mea si a familiei mele.
    Stiu ca cei dragi de Dincolo ne apara. O simt pe bunica de multe ori. Si mi-e dor de ea...

    Vin si eu in padure .... si aduc castane sa avem ce rontai.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ DiliMache - avem o buturuga si pentru tine. Doar cana pentru ceai de fructe de padure trebuie sa o aduci de acasa ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. @ April - stramosii stau langa noi si ne sprijina sa nu cadem.

    Aduci castane ? Super. Castane coapte, miam, miam...

    RăspundețiȘtergere
  5. unde, acolo la focul din poienita din padure, cea plina de mure... si unde facem hora mare in jurul focului si dantuim multumind vietii si spiritelor pentru iubire, mmmmm pai eu sunt deja acolo, fug dupa spiridus, ca jucam jocul acela, la prins de spiridus cu castane in desaga.. si in timp ce facem noi hora, ea este dublata mai sus de hora luminitelor spiritelor care se bucura alaturi de noi. Daa nu-l gasesc pe spiridus, s-a ascuns bine si a luat si desaga cu toate castanale, smecherul :DDDDD

    RăspundețiȘtergere
  6. mere rosii.
    si gutui.
    si struguri albi, si must de struguri albi.
    si vin cu cana mea rosie, sa-mi dai si mie un ceai. de sunatoare vreau...

    RăspundețiȘtergere
  7. @ Un boboc - desaga e pusa bine, facem piure din castane acum. Frisca e de la tine :D

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Rappa_ru' - eu nu import nimic, eu regasesc ce era aici de mii de ani. Ce spui de petrecere ?

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Ajnanina - excelente fructele. Si vrei ceai in canita rosie ? Imediat ; feriti ca vineeeeeee....

    RăspundețiȘtergere
  10. :) si eu care credeam ca sunt singura care nu sarbatoreste seara mastilor.
    Mi-e dor sa citesc in cartile din primara despre toamna. cu avea zana ce avea pe cap o coroana din fructe si o rochie din frunze ingalbenite [despre care am stabilit ca sunt undercover :D]
    mi-e dor sa mai citesc povesti despre toamna...sau chiar compuneri.
    Din pacate acum sarbatorile altora sunt mai interesante decat ale noastre :-<

    RăspundețiȘtergere
  11. @ MaMeMiMoMu - hai cu noi si ai sa vezi zane adevarate, spiridusi cu nasul plin de frisca si iele dansand pe ape...

    Iar povestile le vom pune in tolba fermecata pentru mai tarziu.

    RăspundețiȘtergere
  12. chiar m-am enervat cu halloween-ul lor. pe bune! am decis să nu serbez.

    habar nu aveam de sărbătoarea toamnei

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.