duminică, 18 octombrie 2009

184. Oameni "buni"

La o masa, oamenii povesteau despre lumea actuala. Ca e grea, ca e nasoala, ca e asa sau altfel... ca oamenii mor, ca sunt multi bolnavi, ca pleaca de aici "dincolo" o gramada de oameni buni. Ca raman doar "ceilalti".

Taceam si, la un moment dat, am fost intrebat ce parere am.
"Nici una."
"Cum nici una ? Trebuie sa ai o parere."
"De ce sa am ? Ca sa am, trebuie sa inteleg. Ca sa inteleg, trebuie sa cunosc despre ce vorbesc. Ca sa cunosc, trebuie sa stiu despre ce vorbesc si sa abordez subiectul constient, detasat si lucid. Nu e usor. Si nu e usor sa spui altora la ce concluzii ai ajuns."

"Dar spune macar ceva. Ce spui ca oamenii buni mor repede ? Si, cum e cu tara asta ?"
"Daca e sa vorbim Adevarul, un cutremur de gradul 9,9 ar fi ceva prea bland pentru ceea ce merita locuitorii acestei tari. Daca nu ar ramane piatra pe piatra in tara asta, tot usor ar fi. Vorbiti de oameni buni ? Spuneti 3 "oameni buni". Numiti 3 oameni buni. Pentru care sa va puneti sufletul, sa muriti voi in locul lor. Ah... va ganditi la familie ? Spuneti fara familia voastra, oricum nu-i "vedeti" asa cum sunt, orbiti fiind de legaturile de sange.

Cautati 3 oameni buni pentru care sa muriti VOI in locul LOR.
Hai spuneti, spuneti pe cineva."

O Tacere adanca s-a lasat la masa noastra si la toate mesele din jur, de unde multi trageau cu urechea. Am luat paharul si l-am ridicat.

Pace tuturor !

10 comentarii:

  1. eu am ramas cu gandul la oamenii buni...De fapt ce este aia om bun?
    La multi am auzit asa 'ca era om bun si s-a dus' dar asta doar atunci la inmormantare, ca inainte nu mai era, si se simtea asa o emotie :)). De fapt cred ca ne plangem pe noi cei care ramanem, ca cel dus e liber si linistit, banuiesc.. Si sa revin la omul bun, initial am spune ca omul bun e cel care face fapte bune nuuu... dar totusi e imposibil sa nu treci si prin fapte mai putin bune ca altfel nu am putea invata nuuu... doar din greseli se invata, si mai dai si cu bata in balta insa conteaza ce ramane. Deci eu zic ca nu exista oameni buni ci oameni si atat, ca la o adica ce stim noi de cel din fata, numai viata ne stie iar in rest, se tot moare si tot asa se tot naste. Imi aduc aminte de cartile lui Lobsang Rampa care ca si suflet nu mai avea datorii pe acest pamant si totusi s-a incarnat pentru a ne invata ceva, dar nu de asta vreau sa spun ci faptul ca a trait greu ca sa spun asa, a fost in razboi si e de ajuns, desi era suflet care si-a terminat scoala pe pamant, deci ce putem spune ca nu era un om bun sau ca era !!! Si ma mai intreb cum bre de te-ai nimerit tu acolo, parca te si vad cu un zambet in coltul gurii asa discret, la ce discutau oamenii aia :))), spiridusul omniprezent ;)) !

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow...ce postare...m-ai lasat fara cuvinte...

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa mine nu exista oameni rai sau buni, mereu cred in schimbare.
    Oamenii perceputi de ceilalti drept "buni" poate par asa fiindca ajuta sau se forteaza sa fie de ajutor prin optimism, cuvinte, atitudine. Atitudinea asta inseamna insa si vulnerabilitate psihica deci si fizica si ca atare se imbolnavesc mai repede, mor mai repede.
    Pe partea cealalta, cei perceputi drept "rai" inoata frumos in egoismul lor prin viata si ajung sa nu le pese de nimic, neavand scrupule, actionand egoist si nepunand la suflet nimic. Evident ca ei nu se vor imbolnavi prea repede.

    Si mai depinde si cum privesti moartea. Poate oamenii "buni" si-au indeplinit misiunea aici mai repede prin bunatatea lor si de aceea sunt "luati" mai repejor...

    Asa ca eu, in nestiinta mea, zic ca mai bine ne concentram cum sa fim corecti si buni decat sa bocim in necunostinta de cauza... of ce mult vorbesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand tu ai ceva de spus se lasa linistea .... toti ochii sunt atintiti asupra ta...ai un cuvant de spun in lumea asta si nu e putin lucru.

    Oameni buni, oameni rai...nu cred sa existe om care sa fi facut numai fapte bune sau numai rele. Sigur, e important raportul intre bine si rau insa nu exista doar alb si negru. Paleta de gri e imensa...

    Dupa moarte toti suntem buni :D ...problema e ca in viata nu stim sa apreciem omul la adevarata lui valoare.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai oameni ‘buni’ cunosc multi fara sa-mi fie rude, de fapt in toti oamenii incerc sa vad partea buna (e bine cind reusesc sa notez partea frumoasa din ei), dar oameni buni pentru care sa-mi dau viata… pai cred ca sunt atit de egoista incit nu pot sa zic ca as cunoaste… . Hmmm, grea intrebare, mai bine ma fac ca-mi place toamna asta umeda si ies afara la o plimbare straduindu-ma din rasputeri sa uit intrebarea sau sa-mi imaginez ca de fapt cu o scinteie din viata mea as putea sa-i fac sa-si traiasca viata lor, eu traindu-mi in continuare viata.

    Cu drag, Catalina

    RăspundețiȘtergere
  6. Pace și ție !
    Poate, doar, pentru ai mei (doi) din familie mi-aș da viața. Dacă m-ar ține curajul, dincolo de vorbe.
    Oameni buni sunt, sunt sigur. E greu însă să-ți dai seama care sunt ei, cei buni, cu adevărat. Mache are dreptate ... să facem ceva cu noi înșine.

    RăspundețiȘtergere
  7. mi-as da viata pentru cineva pe care il iubesc pana la moarte si dincolo de ea ca altfel nu ar mai fii iubire si care nu da 2 bani pe mine ,eu il vad un om nu bun ci maret pentru ca m-a invatat sa iubesc fara sa primesc-cer nimic in schimb ,mi-as mai da viata pentru baiatul meu ,pentru fosta mea prietena pe care as las-o sa faca orice cu viata mea daca ar avea nevoie de ea pentru ca sa-si duca misiunea la capat si sa-si lungeasca zilele cu zilele mele si pentru inca o prietena actuala care e un pic in varsta si are multe probleme si un urias talent in poezie si pictura si caruia ii dau mereu din seva mea si timpul meu si mai sant multi oameni pentru care as face acest sacrificiu suprem pentru ca eu am descoperit maretia oamenilor si mracolul fiecarei zile si faptul ca viata[constiinta] este una in toate ,deci fara regret si cu curaj as face-o senina daca ar fii necesar .si mi s-ar cere acest lucru ,altfel nu ma duc eu cu tava -vreti viata mea ?

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa mai bem un paharel..sa ne veselim nitel. Oare asta e atitudinea nationala?

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Un boboc - spiridusii apar unde nimeni nu se asteapta. Probanilitatea aparitiei creste odata cu cantitatea de sticle din zona :D

    @ Rappa_ru' - asa ziceausi ei...

    @ Dilimache - ai inceput sa vezi iluziile lumii ? E bine. Astept sa te aud intr-o zi la o masa vecina cum reusesti sa ii pui pe ceilalti pe ganduri.

    @ April - poate ar trebui sa incepem sa ne apreciem pe noi la adevarata valoare. Nu e usor. Trebuie sa ne cunoastem valoarea ceea ce nu e putin lucru.

    @ Catalina-o plimbare ? Super. Ma duc cum sa admir malul canalului Bega. Este atata liniste pe acolo acum... doar eu si cei care isi plimba cainii.

    @ Chat Noir - sa facem ceva cu noi ? Eu propun sa ne delectam cu un ceau fierbinte dupa plimbare. Un ceai fierbinte, un biscuite cu miere si o carte buna in fotoliul fermecat de acasa. Doar propuneri indecente, dupa cum se vede.

    @ Mirey - intr-o zi, am sa vin sa iti cer. Dar nu am sa te anunt inainte. O sa vin tiptil :D Pana atunci, gandeste-te pentru cine o dau ? Dupa cum vezi, sunt multi pe lista ta. Nu au nevoie toti de tine ? Daca o dai pentru cineva, pentru ceilalti cum ramane ?

    @ Jikerstyle - atitudinea nationala e una de veselie maxima. Nici nu se poate altfel. E toamna si e timpul sa numaram bobocii :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu astept sa devin demna de o masa cu un spiridus pe scaun, nu de una langa :-)) Desi cred c-ar fi prea mult doua fesuri verzi pe metru patrat....

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.