joi, 1 septembrie 2016

Raspuns pentru Dilimache

Dili punea o intrebare de bun simt zilele trecute:

"Pe copiii cu bun simt si norme morale, zic eu, de baza... cum ii inveti sa se descurce intr-un sistem plin de frustrari si indiferenta ?"

Raspunsul este dat de bunul simt:

Copiii trebuie invatati sa traiasca,
sa creasca, sa invete, sa lucreze,
sa se bucure, sa manance inghetata
sau sa petreaca zile minunate facand orice doresc

Nebagand in seama mizeria lumii.....
neraportandu-se la ea,
neasteptand favoruri sau vreo rasplata de la lume 
pentru ceea ce sunt 
sau pentru ceea ce fac 
(invatat, lucrat, orice altceva ar face).

Sa inteleaga ca insasi munca respectiva e rasplata,
indiferent ce ar insemna munca
invatat, arat, spalat farfurii sau desfundat wc-uri......





Pace tuturor !





__________________________________________
Prezenta la apel, reclama mea nemascata:
Sfaturile lui Darael
6 tehnici in asteptarea lui BB mic

9 comentarii:

  1. Ooo, multumesc spiridusule, partea cu "neraportandu-se la ea" mi se pare cea mai complicata... Spor la trait! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @Dili - Eu cred ca e tocmai cea mai simpla parte, cel mai usor aspect.

    Uite un exemplu frumos:
    Un copil (si nu numai)
    ar trebui sa traiasca in lume
    detasat de ea, neraportandu-se la ea
    exact ca si cand ar trai pe o insula pustie....

    Sa traiesti in mijlocul lumii ca si cand ai fi pe o insula pustie, cred ca aceasta e cea mai buna definitie.

    De ce ?
    Pentru ca pe o insula pustie te-ai raporta la propria fiinta nu la altii, vrei nu vrei.

    RăspundețiȘtergere
  3. tu poti sa nu cazi in ispita de a te raporta?

    RăspundețiȘtergere
  4. @Dili - In fiecare zi Dili, in fiecare zi. Acesta este adevarul. Prea multa lume pe "insula" mea :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi, de.aia.i mai bine la munte, te mai viziteaza cate.o pasare, in rest esti tu, stancile si vantul.. :-p

      Ștergere
  5. @Dili - Aista cu muntele e lovitura sub centura.
    Munte, fragute, ciuperci de padure sunt cuvinte interzise, nu stiai :D ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da' la ceai am voie sa poftesc? Stiu eu o cabana unde se bea un ceai divin :D Ne vedem acolo?

      Ștergere
  6. @Dili - Nu stiu unde esti. Eu beau ceaiul acela pe munte :)

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.