duminică, 12 decembrie 2010

303. Miliarde de situatii

Putem spune ca in fiecare moment al existentei noastre experimentam o situatie sau alta. Mii, miliarde de situatii individuale, irepetabile.

Ce este interesant si extrem de greu de sesizat la o privire superficiala este faptul ca nici o situatie nu este creata de noi. Absolut nici una.
Paranteza: Cine nu este de acord poate verifica aceasta afirmatie. Eu am incercat, dar nu am gasit nici o situatie care sa fie creata de mine.

Si atunci, ce depinde de noi ?
De noi depinde abordarea situatiei, raportarea la ea. Acesta este domeniul nostru de activitate, locul nostru de joaca.

Am incercat sa inlocuiesc notiunea de abordare / raportare cu altele interactiune, actiune, reactiune, raspuns si multe altele dar toate sunt inexacte. Asa cum nici notiunea de abordare / raportare nu cuprinde intreaga traire a situatiei. Poate cel mai potrivit cuvant ar fi chiar Traire, dar am evitat sa il folosesc deoarece Traire implica si un minunat proces de Constientizare ceea ce nu putem spune ca simt oamenii zilelor noastre, acesti oameni furnici din jurul nostru.

Priviti in jur,
priviti in Voi
Constientizati fiecare Clipa
fiecare situatie

Vedeti cum va raportati la Clipa de Acum.
Nu uitati ca nici o situatie nu depinde de voi, dar sunteti unicii Responsabili fata de ceea ce Traiti**.

**Traiti = raportarea la o situatie + procesul de constientizarea a ei si a voastra

2 comentarii:

  1. Eu cred ca-ti trebuie o doza imensa de curaj pentru a-ti asuma responsabilitatea de a constientiza ca traiesti. Tendinta de a redeveni furnicute o avem toti, fiindca e foarte comod sa fim asa, in coconul vartejului de zi cu zi in care sa ne victimizam. In rest, ambitie si putere sa avem, si o salata mare de fructe cu frisca in moemntele de criza :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Dili - salata de fructe nu am, dar in schimb ofer dovleac copt si nuci prajite langa o portie de piure de castane si o cana cu vin fiert.

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.