luni, 20 septembrie 2010

274. Omenie

Referindu-se la intrebarile "Ce sunt eu ?" si "Cum sunt eu ?", intrebari puse in postarea anterioara 273. Diferente, Ajnanina ma intreaba frumos:

"Si daca nu ar mai fi diferente ?"

Daca nu ar mai fi diferente, lumea nu ar mai fi asa cum o stim.
Pentru ca lumea ar fi populata de oameni care ar raspunde cam asa:

"Ce sunt eu ? Sunt om !"
"Cum sunt eu ? Sunt om !"

Toata lumea cere respect, intelegere, toleranta si cate si mai cate din partea celorlalti. Toata lumea doreste sa fie tratata cu "omenie" dar cand persoanele sunt intrebate "cum" sunt ele, persoanele cu pricina nu pot sa raspunda "sunt om".

Daca noi nu ne comportam ca oameni, cum putem sa avem pretentia sa fim tratati asa (ca oameni) ?

Invers, este interesant cum tratam noi pe ceilalti. Ii tratam dupa "cum sunt" sau dupa "ce sunt" ? Intrebari ale caror raspunsuri pot sa zguduie intelegerea noastra despre lume si cei din jurul nostru, cu precizarea ca raspunsurile trebuie sa fie corecte si cinstite, atitudini greu de gasit in zilele noastre.

Nota: este bine si minunat sa tratam pe cei din jur cu omenie, vazandu-i ca oameni, dar aceasta atitudine nu trebuie sa fie prosteasca. Daca cineva este ne-om, d'apoi nu l'om trata cu paine si sare, ci cu garbaciul pe spinare o sa il tratam !!

__________
Prezenta la apel, reclama mea nemascata:
Sfaturile lui Darael

3 comentarii:

  1. poate traiesc eu intr-o lume mai buna... :)

    RăspundețiȘtergere
  2. d'apoi binie mai, cu garbaciul zici? Pai nu fu vorba sa nu judecam oamenii? Nu-i garbaci propria lor fapta?:D
    Adevarul e ca si sa tratezi cu omenie si sa ti se-ntoarca cu neomenie e cam grelut de suportat.. deh oameni suntem, nu sfinti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi s-a intamplat ca roata sa se intoarca si sa ajunga imi ceara ajutorul oameni care mi-au facut mult rau. I-am ajutat (mi s-a intamplat de mai multe ori) si am pus tot sufletul, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic, ca si cum nu as fi suferit atat din cauza lor.
    Sunt absolut convinsa ca daca m-as fi razbunat in sensul dur al cuvantului nu ii durea atat de tare. Sa vezi rusinea din ochii lor cand imi multumeau... si regretele... nu as fi vrut sa simt ce se intampla in sufletele lor. Eu zic ca gesturi din astea pot schimba, uneori, oamenii.

    RăspundețiȘtergere

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.