marți, 31 octombrie 2017

Varianta mea despre Fiul risipitor

Cred ca toata lumea a auzit de pilda fiului risipitor.
Cine nu a auzit, poate sa o citeasca in Scriptura in Evanghelia dupa Luca

Pe scurt, un om avea doi fii.
Unul a plecat in lume si a ajuns sa pape roscove, celalalt a ramas langa tatal sau. Dupa un timp, fiul cu roscove, risipitorul se intoarce si atunci tatal taie vitelul cel gras si petrec toti. Aceasta este varianta lui Iisus, plina de intelegere si intelepciune.

Varianta mea este mai dura, dar este mai apropiata de sufletul meu:

*** *** *** 

Un om avea doi fii.
Unul a plecat in lume, si si-a trait viata in nevoi, singuratate si suferinta, uitat de parinti si familie. Din cand in cand familia isi amintea de el, dar le trecea repede. "Sa se descurce daca a plecat" spuneau ei luand inca o prajitura si sorbind un vin vechi.

La un moment dat, un trubadur hoinar ajuns in sat, le-a spus povestea fiului plecat si le-a cantat despre singuratati, suferinte si uitare....
"Vai, acesta este fiul meu cel plecat si pierdut. Sa-i trimitem un vitel, sa ii dam zece saci cu grau si mierea cea mai dulce din faguri" a strigat tatal. Si asa s-a si facut.

Tanarul a privit ingandurat camilele cu cadouri, aurul, tamaia si sacii cu hrana.
"O viata intreaga ati uitat de mine, bucurosi de bogatie, tihna si fericire.
Sper ca moartea mea o sa va faca fericiti stiind ca nu o sa va mai cer nimic, nici macar sa va aduceti aminte de mine" a spus el trimisilor si le-a trimis inapoi pe toate neatinse. 

Nu cred ca vorbele sale au surprins pe cineva. Dupa ce ani de zile a trimis ravase inutile familiei cerand ajutor ca sa treaca peste necazuri si nevoi, tanarul plecat se invatase sa traiasca cu roscove si radacini nemancate nici de porci.

Se spune ca tatal a plans pana la sfarsitul lumii.
Naspa moment, ce sa spun ?


*** *** ***

Orice asemanare cu viata mea, relatia mea strict personala cu Divinul si / sau cu minunata parabola a fiului risipitor povestita de Iisus este pur si simplu intamplatoare.



__________________________________________
Prezenta la apel, reclama mea nemascata:
Sfaturile lui Darael
6 tehnici in asteptarea lui BB mic

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Cititorule, când scrii mesajul tău aici, nu uita de Legea Ecoului: "TOT ceea ce Strigi cu Trupul, Mintea sau Sufletul o sa-ţi vină înapoi."

Evită în postarea ta Supărarea, Mânia, Încrâncenarea sau Ura. Viaţa e grea şi fără ele. De ce sa ţi-o faci singur şi mai grea ?

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.